mandag den 16. april 2012

Den seneste tids syslerier

Her har været meget roligt den sidste lange stykke tid... Der er rigeligt at se til som højgravid og mor til snart 4årig pige.


Men lidt kreativ har der været tid til at være.
Da Naja var lille var jeg meget glad for min slynge og derfor ville jeg gerne lave mig en ny til denne baby. Ikke fordi den gamle var slidt, men udelukkende for fornyelsens skyld. Den er meget simpel (koksgråt lærred kantet med skråbånd af ternet stof fra Stof & Stil), men er ret godt tilfreds med resultatet. Bedøm selv :) 

Da Naja var lille blev jeg træt af at pusle hende på engangspusleunderlag så derfor var et af mine projekter at jeg ville lave et flot og fint underlag til babydutten. Resultatet kan ses herunder. Syntes selv at det er blevet ret fint. Glæder mig til at bruge det :) Kan rigtig godt lide de mange farver, håber det viser sig at være lige så funktionelt som det er fint :)
Sammenfoldet og bundet med bindebåndene
Foldet ud. Meningen er at baby skal ligge på den prikkede voksdugside (garanteret ovenpå en stofble)
Da jeg blev færdig med mit halsrør havde jeg ret meget af det koralfarvede garn tilbage. Derfor besluttede jeg at hækle denne lille clutch af resten. Inspirationen til den har jeg fundet på en eller anden blog (har desværreglemt hvilken). Syntes den er blevet ret fin, men jeg aner ikke hvad jeg skal bruge den til. Hvis jeg på et tidspunkt finder en funktion til den og får lyst til at lave flere skal der ændres på "mønsteret" således at selve overlappet/lukningen bliver pænere. Hvordan har jeg ikke helt taget stilling til endnu 

Den er forét med prikket stof med vlieseline for at gøre den lidt stivere. Syntes prikkerne frisker den op :)


Sidst lige et billede af min dejlige datter og jeg. Ingen af os er dog særligt fotogene på det her billede...
Ellers går tiden stille og roligt afsted mod terminsdatoen. Det er ret vildt at det er så tæt på. Vi glæder os alle til babyen kommer. Den kommende (meget stolte) storesøster spørger dagligt hvornår babyen kommer, nogle gange sådan lidt "det er ikke idag vel?" og andre gange utålmodigt "jamen hvornår kommer den så?". Men det bliver jo også en kæmpe omvæltning for ikke mindst hende, men for os alle 3 når babyen kommer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar