onsdag den 12. februar 2014

Fantastiske rugmuffins

Jeg elsker at læse blade! Jeg har gennem tiden abonneret på en del forskellige blade. Der er så mange gode tips, opskrifter og lækre billeder i sådan nogle blade. Desværre er jeg ikke så god til at vænne tilbage til de gode blade og derfor går nogle af de gode ting tabt (for jeg nænner ikke at klippe i dem...). Men sidste uge fik jeg ryddet lidt op og smidt ud. Og i et af bladene fandt jeg denne fantastisk opskrift på rugmuffins med rosiner og nødder

til ca. 18 stk bruges:

2,5 dl mørk øl
2,5 dl vand
25 g gær
1 spsk flagesalt
1 spsk smagsneutral olie
2 spsk honning
1 spsk fennikelfrø
1,5dl klar-til-brug-rugkerner
1 dl hakkede valdnødder
1,5 dl rosiner
100 g fuldkornshvedemel
200 g groft rugmel
225 g hvedemel

Alt undtagen hvedemel blandes sammen, og hvedemel tilsættes gradvist. Dejen er ret klistret. Lad den hæve i 1 time og put den i muffinforme med 2 skeer. Bages ved 200gr varmluft i ca. 20-23 min 

 
 
De smager simpelthen fantastisk!! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar