torsdag den 14. november 2013

Madmuffins

Mine unger skal (heldigvis) kun have eftermiddagsmadpakker med i institution, men derfor kan man godt savne lidt variation. Og det kan være svært at finde noget de begge gider at spise. Men nu er trunten jo heldigvis så stor at man kan spørge hende. Og svaret var "madmuffins". Ikke lige et svar jeg havde forventet. Næste skridt på vejen, hvad skal der i dem? Hertil var svaret skinke og broccoli. Så nu prøver vi det :-)
Jeg søgte efter opskrifter på nettet og lavede dem på gefühl ud fra køleskabets indhold.
Til 12 store

2,5 del hvedemel
2,5 dl groft mel (brugte grahamsmel)
2 tsk bagepulver
1/2 tsk natron
1 tsk salt
2 æg
2,5 dl madlavningsfløde og skyr (tænker at hytteost eller alm creme fraiche også vil være godt)
1 dl olie
100 g skinkestrimler
3 dl broccoli
 
bland alle de tørre ingredienser, put derefter skinke og broccoli i. Rør de våde ingredienser sammen og rød dem i de tørre.
Bag dem i ca 15-20 min ved 200gr
Jeg kunne forestille mig at fetaost også ville være ret lækkert i.

De er for længst bagt og har ligget i fryseren i en uges tid (og det er for ringe jeg ikke har et billede...) og de er vildt gode og saftige selvom de har været frosset :-) Selvom ungerne ikke gider spise dem (jep op på madpakke-hesten igen) så bager jeg dem nok igen, for jeg kan godt li' dem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar