fredag den 19. oktober 2012

Hæklede grydelapper

For noget tid siden så jeg disse fede grydelapper på bloggen Lutter Idyl. Jeg har ellers altid svoret at jeg aldrig ville hækle grydelapper (eller tæpper af firkanter) fordi det simpelthen er for mormor-agtigt. Men den her model var så tilpas anderledes at jeg alligevel måtte prøve. Og her er så det færdige resultat.





At få den første lavet var intet problem, men nr. 2 har altså taget liiidt længere tid. Ikke fordi jeg ikke ville have et sæt, men nok bare fordi min "hækle-ting" stadig er så ny så jeg vil hellere prøve nye ting frem for det samme flere gange.
Men nu er de færdige og jeg tror jeg er glad for resultatet. De er skæve og farveskiftene er langt fra perfekte, men jeg har prøvet noget nyt og færdiggjort det!
hvis andre skulle give sig i kast med dette ud fra Jeanettes opskrift vil jeg tilføje en enkelt lille detalje. Jeg har brugt lige over 2 nøgler af det grå, og det hænger jo selvfølgelig sammen med at mit mønster ikke er lige så mange bobler som det Jeanette har lavet på sine.

Jeg glæder mig til de kommer op at hænge i køkkenet, for om ikke andet er de væsentlig kønnere end dem der hænger der i forvejen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar